Pinella
Halverwege de jaren '60 hebben Nella en Piet korte tijd geëxperimenteerd met het branden van koper zónder gebruikmaking van emaillepoeder. Een schaaltje wordt geëtst: er worden brede, golvende lijnen op aangebracht en van de omgeving daarbuiten wordt een dun laagje weggegutst. Deze lijnen worden vervolgens bedekt met een soort lijm. Nu gaat het schaaltje achtereenvolgens in baden van (verdund) salpeterzuur, loog en azijnzuur.
De volgende fase staat in het teken van het branden. De lijm op de lijnen verbrandt en wordt verwijderd. De lijnen krijgen door het branden een net iets andere kleurnuance. Het koper oxideert door de enorme hitte in kleuren oranje-rood tot geel-groen. Alleen door handmatig branden kunnen deze gevlamde kleurschakeringen ontstaan. Nu nog een laag 'fondant' erover branden, zoals Nella het transparante loodglazuur altijd noemt, en klaar is het schaaltje. Ze noemen deze serie producten 'Pinella', een samentrekking van Piet en Nella. Dit type gebruiksvoorwerpen hebben ze overigens niet veel en niet lang gemaakt: er was meer vraag naar figuratieve voorstellingen.
De volgende fase staat in het teken van het branden. De lijm op de lijnen verbrandt en wordt verwijderd. De lijnen krijgen door het branden een net iets andere kleurnuance. Het koper oxideert door de enorme hitte in kleuren oranje-rood tot geel-groen. Alleen door handmatig branden kunnen deze gevlamde kleurschakeringen ontstaan. Nu nog een laag 'fondant' erover branden, zoals Nella het transparante loodglazuur altijd noemt, en klaar is het schaaltje. Ze noemen deze serie producten 'Pinella', een samentrekking van Piet en Nella. Dit type gebruiksvoorwerpen hebben ze overigens niet veel en niet lang gemaakt: er was meer vraag naar figuratieve voorstellingen.